Vad är Presale?

GymPartner Träningsutrustning & Martin Maximus delar i denna artikel med sig av sina framgångstips för en lyckad Presale.

Presale är en oerhört viktig del i ditt gyms framgångsrecept

Vare sig det handlar om att öppna en helt ny anläggning från grunden, en utbyggnad med nya koncept, en omfattande uppgradering eller kanske bara en kommande högsäsong.

GymPartner Träningsutrustning & Martin Maximus delar i denna artikel med sig av sina framgångstips för en lyckad Presale.

Vad är Presale?

En presale strategi är din plan för att få många medlemmar FÖRE du öppnar, kontakta Martin Maximus som hjälpt hundratals gymägare genom åren

Det är marknadsföringen och försäljningen du gör innan du öppnar dina dörrar för att se till att du kan börja tjäna pengar från det ögonblick du öppnar.

En presale strategi är din plan för att få många medlemmar FÖRE du öppnar, kontakta Martin Maximus, som hjälpt hundratals gymägare genom åren  Det är marknadsföringen och försäljningen du gör innan du öppnar dina dörrar för att se till att du kan börja tjäna pengar från det ögonblick du öppnar.

Presale är en viktig del av alla öppningsstrategier

En presale kan också vara en strategi under december att sälja in januari eller inför något nytt som ska hända i verksamheten såsom nya maskiner, ny gruppträningssal eller koncept etc.

Varför Presale?

Pre-sale kan vara fördelaktigt för ditt företag på flera sätt

  • Även om presale till en början används när du först öppnar ditt gym för första gången, kommer du sannolikt att, av olika anledningar, i framtiden få tillfällen att behöva öka på medlemsbasen.

  • Presale handlar mycket om att börja skapa spänning och buzz kring ditt gym för att visa människor varför ditt koncept leder till resultat och hur det kan påverka deras liv.

  • Presale är så viktigt eftersom det ser till att du har en inkomst när dina dörrar öppnas.

6 tips för en lyckad pre-sale

Framgång i försäljning beror på hårt arbete, uthållighet och en genomtänkt strategi

Medan effekten av pandemin till viss del förändrat hur medlemmar beter sig, är grundprinciperna för hur försäljning fungerar desamma.

Följande 6 tips bör hjälpa dig på vägen till en framgångsrik presale

  • Börja i tid!!!

  • Det är aldrig för tidigt att konkretisera din försäljningsstrategi och komma igång

  • Det finns gott om andra arbetsuppgifter att göra inför en öppning eller nyinvigning så det är viktigt att ge dig själv gott om tid för pre-sale.
  • Som gymägare är det sista du vill göra att stressa över försäljningssiffrorna precis innan öppning.

  • Börja istället tidigt och ge dig själv minst tre månader på dig att börja sälja medlemskap och attrahera kunder.

  • Ju fler som är registrerade, desto smidigare blir de första månaderna.

Följande 6 tips bör hjälpa dig på vägen till en framgångsrik presale

Marknadsför din story och mission

Även om träningen utanför gymmen ökade under pandemin är fysiska gym fortfarande en stor och viktig del av framtiden

  • Du måste berätta rätt historia för att öka varumärkeskännedomen och locka potentiella medlemmar.

Oavsett om du marknadsför dig på Facebook eller TikTok bör din kommunikation vara konsekvent och intresseväckande och rikta sig till målgruppen(erna) som du tagit fram i din verksamhetsplan.

Digital marknadsföring kommer sannolikt att spela en stor roll i din pre-sale-strategi eftersom du bör investera mycket tid och resurser i din pre-sale marknadsplan.

En grym landningssida kan göra hela skillnaden

För att lyckas med din pre-sale strategi behöver du lägga en bra grund att arbeta med:

  • Det innebär att skapa en attraktiv landningssida för att samla in kontaktinformation från potentiella kunder och börja bygga din kontaktlista med prospects.

Tänk även på dina andra grundläggande element som din webbplats, dina företagsuppgifter på Google och dina sociala kanaler. 
Alla kontaktytor bör bland annat innehålla kontinuerligt uppdaterad information och kontaktuppgifter. 
Se till att du har allt på plats så att du kan börja köra annonskampanjer och säljaktiviteter innan den stora öppningsdagen.


Skapa buzz

Med grunderna ovan i ordning och landningssidan redo är det avgörande att du skapar medvetenhet och buzz i det lokala samhället

  • Eftersom majoriteten av dina framtida medlemmar antingen kommer att bo eller arbeta inom en viss radie från anläggning är det en viktig framgångsnyckel att nå just dessa personer.

Går det att hitta samarbeten med den lokala matbutiken så att ni kan finnas på plats och genomföra aktiviteter i/utanför butiken i syfte att informera om den kommande verksamheten och samla in leads. 
Det är även en god idé att identifiera nyckel platser i närområdet för att knyta kontakt med nyckelpersoner på respektive företag.

  • Arrangera gärna events på arbetsplatserna såsom kostnadsfria föreläsningar, infoträffar eller tester av olika slag.


Early-bird-erbjudanden

Målet med din presale är att få så många som möjligt att fylla i en intresseanmälan eller teckna sig för medlemskap så att du säkrar inkomstström så fort du öppnar dörrarna

  • Early-bird-erbjudanden kan vara ett bra sätt att trigga försäljningen och skapa en känsla av ett exklusivt erbjudande här och nu.

  • Det är bra att ha en deadline för erbjudandet samt ett antal typ; 100 erbjudanden eller 10 personer eller begränsat antal etc.

Early-bird-erbjudanden - Målet med din presale är att få så många som möjligt att fylla i en intresseanmälan eller teckna sig för medlemskap

Bearbeta dina prospects

När du väl har en lista över potentiella kunder bör du fortsätta att vårda dess

  • Det innebär att uppdatera dem om hur bygget fortskrider, informera om era erbjudanden och allmänt finnas till hands.

  • Skapa gärna delbart och engagerande innehåll som driver värde och försäljning.

  • Försök att få så många leads som möjligt att teckna sig innan öppning.

  • Ju tidigare efter visat intresse som du kan kontakta dem desto större sannolikhet till affär.

Satsa stort på invigningsdagen

Det är nu dags att presentera din stora öppningsdag

  • Du har attraherat och vårdat dina potentiella kunder, drivit kampanjer och marknadsfört dina erbjudanden.
  • Din närvaro i närområdet är tydlig.

  • Satsa på en öppningsdag med en festlig inramning som lockar till att komma och besöka anläggningen just denna dag.

  • Erbjud rundturer i anläggningen för att visa upp anläggningen, se till att dina personliga tränare och instruktörer finns på plats för att ge råd och prata med människor.

  • Gör vad som krävs för att få så många potentiella kunder som möjligt på plats till invigningsdagen.

  • En härlig atmosfär och ett välbesökt invigningsevent bidrar ofta starkt till en framgångsrik försäljning den dagen och den närmaste tiden efteråt som också räknas in i en presale.

Summering

Ditt företags kommunikations-, marknadsförings- och försäljningsstrategier behöver vara i synk och utgå ifrån tydligt definierade målgrupper

  • Gör ett grundligt arbete kring dessa strategier för att maximera era möjligheter till en framgångsrik presale.

  • Börja arbetet i god tid så att du kan öppna verksamheten med en fin medlemsbas från start.

  • Går du i tankarna kring att starta ett gym eller har fastnat i gamla hjulspår?

  • Tveka inte att kontakta det erfarna teamet på GymPartner Träningsutrustning, som hjälpt hundratals gymägare genom åren, för att ta era tankar vidare till nästa nivå.

Tveka inte att kontakta Martin Maximus, som hjälpt hundratals gymägare genom åren, för att ta era tankar vidare till nästa nivå.

Framgångsrika helhetslösningar - med erfarenhet sedan 1979

Martin Maximus Börjesson, ägare av GymPartner, har tagit lärdom av ovan visdomsord - vilket genomsyrar hela verksamheten

Han har varit företagare inom gymbranschen sedan 1979, då han startade sitt första gym.

Genom åren har det blivit 47 stycken egna anläggningar

Martin Maximus, en framstående företagare och pionjär i gymbranschen med över fyra decenniers erfarenhet, är en kraft att räkna med bakom GymPartner Träningsutrustning och den innovativa träningsmetoden MEGA-Force

Genom passion, engagemang och en önskan att skapa enastående träningsupplevelser har han väglett utvecklingen av denna banbrytande träningsmetod.

Med en djup förståelse för träningsvetenskap och styrketräningens potential har Martin Maximus Börjesson satt sin prägel på MEGA-Force och dess unika träningsupplägg.

MEGA-Force: En Nyckel till Exceptionell Träning

Martin Maximus Börjesson har med sitt breda kunnande och mångåriga erfarenhet format MEGA-Force till en träningsmetod som utmanar normerna.

Med en tydlig vision om att främja hälsa och välbefinnande har MEGA-Force tagits fram med omsorgsfulla strategier och insikter.

Genom att kombinera vetenskapliga principer med praktisk tillämpning har Martin Maximus skapat en plattform som gör det möjligt för individer att maximera sina träningsresultat och nå sina mål på ett effektivt och hållbart sätt.

Sedan 1983 har han bedrivit kvalificerad handel med gymutrustning och förmedlat hundratals kompletta gym.

Mervärden - vid investering av komplett gym

När du investerar i ett komplett gym från GymPartner - eller via vårt dotterbolag GymAuktioner Sverige AB, hjälper vi gärna dig att driva igenom ditt projekt från första steget till en komplett körklar anläggning.

Dessutom erbjuder vi som sagt tjänster inom projektledning, webbutveckling och skyltmakeri.

- Tveka inte att kontakta oss för en inledande förutsättningslös diskussion redan idag!

Ett axplock av Referenser:

Referensgym som GymPartner har mycket bra relation med:

Maximus Gym Brunnsbo

Hafstens Resort Och Camping

Sasa The Mutant Vujic

Just Gym Sebastian Hedman

Anders Nilsson Friskvårdscenter

Många av Martins över 700 sålda gymmen finns på vår egenkodade Gymguide GymKarta.se

Många av Martins över 700 sålda gymmen finns på vår egenkodade Gymguide GymKarta.se

Martins över 700 sålda gymmen på GymKarta.se