19 februari, 2020 / Okategoriserade
GymDigital ”äger” Googles Förstasida

GymDigital ”äger” Googles Förstasida

GymDigital ”äger” Googles Förstasida gällande gymutrustning och gymrelaterade verksamheter. Genom att GymDigital ”äger” Googles Förstasida kan vi garantera dig och ditt gym en placering på Googles förstasida. Men först tar vi det från början: Låt oss säga att,  Du har en lokal att hyra, du har köpt in maskiner och du har anställt personal. Allt är klart och redo för öppning, men hur marknadsför du ditt gym och hittar nya kunder på ett billigt och bra sätt?

GymDigital ”äger” Googles Förstasida och sätter kvalité framför kvantitet

När det kommer till val av marknadsföring så gäller kvalité före kvantitet. Det är bättre att investera lite mer pengar på en marknadsstrategi som håller hög kvalité än flera små, billiga ideér som inte leder någon vart. I slutändan blir den “dyra” marknadsföringen faktiskt billigare än budgetvarianten, då den drar in fler kunder och på så sätt ger bättre resultat.

Ett exempel på detta kan vara att anlita en sociala medier byrå till att sköta era annonser, istället för att göra dem själva och inte riktigt veta om de når ut till de ni vill de ska se annonsen.

GymDigital ”äger”Googles Förstasida genom SEO

Om du fortfarande inte har hört talas om SEO (Sökmotoroptimering), eller Search Engine Optimization, så är det hög tid att du gör dig bekant med det nu. Nuförtiden är steg ett i majoriteten av köpvägar att man gör en sökning på Google först. “gym i Göteborg” eller “gruppträning i Partille” kan vara enkla sökningar, och då vill du att ditt gym eller fitnesstudio är det första resultatet i sökningen.

Men sökordsoptimering kan vara knepigt och är en del som kan vara smartare att anställa en byrå till att göra åt dig för att få bästa resultat såsom webbyrån GymDigital ”äger”Googles Förstasida. Det gäller t.ex. att verkligen ta reda på vilka sökfraser din målgrupp söker på och skriva texter om detta. Och sedan skriva lockande sidtitlar och beskrivningar av inlägget så att din målgrupp vill klicka på just din länk ut av alla sökresultat.

GymDigital ”äger” genom Sociala Medier

Något som inte kostar mer än din tid är att skapa ett snyggt Instagram-flöde, vara aktiv med att svara på potentiella kunders frågor och uppdatera dina sociala kanaler ofta och med innehåll som är av värde för dina besökare. Se också till att i början följa s.k. “micro-influencers” och få dem att representera dig på något sätt.

Ett exempel är att erbjuda människor med inflytande i ditt område gratis träning, eller om de har ett medelstort följarantal på Instagram erbjuda en gratis photo shoot i utbyte att de postar bilderna på sitt flöde och taggar ditt gym samtidigt.

GymDigital ”äger” genom att vi känner din målgrupp genom Google Analytics

GymDigital ”äger”Googles Förstasida, men har du själv provat ovanstående råd och tips, men ändå inte får några resultat? Då kanske du ska ta en extra titt på din målgrupp och vad den faktiskt föredrar. För i slutändan är det bästa rådet för en lyckad marknadsföring att veta precis vem din målgrupp är, vart den bor, hur den tränar, vad den äter, vem den inspireras av och så vidare. För det är så du når dem. Har du inte tid eller ork att genomföra detta själv så kan vi som äger 🙂 GymDigital ”äger”Googles Förstasida hjälpa dig garanterat.

Ett exempel på att verkligen fundera ut vem din målgrupp är och hur den beter sig är att använda analysverktyg och göra undersökningar. Det finns bra gratis verktyg som Google Analytics där du får statistik om din webbplats besökare och så kan du investera i ett eget bra affärssystem där du enkelt samlar statistik om dina kunder, vad de köpt för tjänster tidigare, vad du tjänar mest pengar på osv.                               Då GymDigital ”äger” Googles Förstasida och vi kan placera dig där med hjälp av Powerlisting & Networks.

GymDigital hjälper dig att listas på de 28 mest relevanta websidorna för att nå ut till dina kunder och intressenter.
Bland annat på:

Google My Business, Eniro, Hitta.se, Yelp, Linkedin, Pinterest, Tumblr, Facebook, Reco- Omdömessajt-recensioner, Bing, Yahoo, Cylex, Foursquare, Instagram

GymDigital ”äger” Googles Förstasida och har placerat flera andra domäner på Googles förstasida gällande gym, såsom GymPartner.nu Precor.nu Oddsurance.se + 11 till.

Läs mer GymDigital 

Leave a Comment

*Required fields Please validate the required fields

*

*