Magfettet sitter som klistrat? – GymPartner

Magfettet sitter som klistrat?

12 oktober, 2016 / Okategoriserade


Fettet på magen är det allra svåraste att bli av med,särskilt om du är man och har låga testosteronvärden.

Enklast är om du undviker saker som gör att du lägger på dig fett på magen från första början, men om det redan är för sent och du känner att fettet nästan är fastklistrat kan dessa tips hjälpa dig att bli av med det.

Bukfett är ohälsosamt av många olika anledningar. Det ökar risken för diabetes, hjärt- och kärlsjukdomar och cancer. Detta gäller inte bara extremt överviktiga, utan alla människor med mycket fett på magen riskerar allvarliga problem med hälsa.

Fettet på magen är också det som täcker dina magrutor. Det spelar ingen roll hur intensivt du tränar, hur många cirkelträningspass du kör, eller hur högfrekvent du tränar magen med isolerande styrketräning. Om du inte gör dig av med fettet på magen kommer du aldrig se dina magrutor tydligt.

Lyckligtvis är fettet på magen inte så svårt att göra sig av med som man kan tro, men det är utmanande eftersom det tar tid och kräver mycket tålamod. Innan vi går igenom ett par saker du kan göra annorlunda så ska vi lite snabbt titta på några vanliga orsaker till att du lägger på dig mycket fett på magen.
Snabba tips för hur du gör dig av med magfettet och hur du kan träna och äta för att få fram magrutorna.

1: DU DRICKER SOCKER

Socker är den enskilt största orsaken till att människor samlar på sig stora mängder fett på magen. Sannolikheten är stor att du får i dig mycket mer socker än vad du tror, särskilt om du dricker mycket läsk, energidrycker och kaffe eller te tillsammans med mjölk, socker eller andra sötsaker.

Det är skillnad på kolhydrater och kolhydrater, på samma sätt som det är skillnad på protein och protein – Studier har visat att socker är en vanlig orsak till magfett visar att människor som dricker mycket läsk har sämre insulinkänslighet och mer magfett.Lägg därtill att kalorier i vätskeform inte mättar lika bra som mat, vilket gör att du äter mer samtidigt som det är lätt att konsumera för mycket läsk. Socker är något du vill undvika i allmänhet, men drycker som innehåller socker vill du undvika i synnerhet, eftersom det i högre utsträckning ökar risken att du lägger på dig magfett.

2: DU DRICKER ALKOHOL

En annan vanlig orsak till magfett är frikostig konsumtion av alkohol. Alkohol hämmar fettförbränningen och kalorierna som du får i dig när du dricker alkohol lagras lättare som kroppsfett. Bara en sådan sak är alarmerande när man undviker att lägga på sig fett på magen eller försöker gå ner i vikt som man.
Om du vill göra allt du kan för att minska fettinlagringen eller göra dig av med kroppsfett kan det vara en bra idé att dra ner på alkoholkonsumtionen eller sluta dricka alkohol helt och hållet en period.

3: DU RÖR KNAPPT PÅ DIG

Detta är ingen nyhet för någon, men faktum kvarstår: inaktivitet gör att du lägger på dig mer kroppsfett, inte allra minst runt magen.

I takt med att vi blir mer uppkopplade via smart phones, mer stillasittande framför TV:n och rör på oss mindre blir den fysiska aktiviteten allt viktigare. Om du vill slippa se hur magen växer så är detta något du behöver förändra. Om du går ner i vikt och slutar träna regelbundet, men fortsätter tänka på hur du ska äta, finns fortfarande en risk att du lägger på dig mer fett på magen igen.

LÖSNINGEN: HUR DU GÖR DIG AV MED MAGFETT

Du kan inte punktförbränna fettet på magen. Det finns inget sätt att bara gör dig av med fettet på magen. Du måste göra dig av med kroppsfett över hela kroppen – till dess att fettet på magen försvinner. Detta är enda sättet att åstadkomma det på.

För att försäkra dig om att du gör saker som drar åt rätt håll, så du inte bara gå ner i vikt och tappar muskler utan gör dig av med kroppsfett och behåller muskelmassa behöver du veta hur du ska träna och äta rätt för att närma dig ditt mål.

KOSTEN

  • Skapa ett underskott på 400-600 kalorier
  • Ät 2,2 gram protein per kilo kroppsvikt
  • Ät alla makronutrienter, nolla varken fett eller kolhydrater

Komplettera med kosttillskott om du behöver det.
Den goda nyheten är att det går snabbt att lära sig, om du vill. Kommer du bara igång med måltidsplaneringen och utgår från dessa siffror så har du all kunskap du behöver för att veta hur du ska lägga upp kostschemat på ett fungerande sätt för att göra dig av med magfettet.

TRÄNING

  • Styrketräna 3-4 gånger per vecka
  • Träna för styrka först, sedan för muskeltillväxt
  • Fokusera på flerledsövningar
  • Rör på dig 60 minuter varje dag

Du bör fokusera på flerleds-övningar som knäböj, marklyft, militärpress – basövningar helt enkelt. Träna först för att bli stark och explosiv och det räcker att du kommer iväg 3-4 tillfällen per vecka för att du ska se resultat snabbt. Utöver det vill du vara fysiskt aktiv åtminstone 60 minuter varje dag. Detta kan vara promenader, eller något annat som du tycker är kul.

SAMMANFATTNING

Du behöver inte träna varje dag, svälta dig själv, eller köra flera timmar cardio varje dag för att gå ner i vikt, bränna fett och göra dig av med fettet på magen. Tränar du för mycket eller äter för lite kalorier kan det till och med försämra dina resultat. Nyckeln är att hitta den gyllene medelvägen med kost och träning.

Det enklaste sättet att åstadkomma detta är att fokusera på helheten, att du styrketränar regelbundet, att du följer ett matschema med ett kaloriunderskott, att du är lite mer fysiskt aktiv utöver styrketräningen ett par dagar i veckan. Med detta har du ett välbeprövat recept på att gå ner i vikt som garanterat fungerar.

Leave a Comment

*Required fields Please validate the required fields

*

*